|
Interakce mediálního a marketingového diskurzu na příkladu mediálního obrazu hudebníka Tomáše Kluse
Nováková, Kristýna ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Diplomová práce Interakce mediálního a marketingového diskurzu na příkladu mediálního obrazu hudebníka Tomáše Kluse se zabývá vlivem korporátní agendy na agendu mediální. V teoretické rovině se práce zabývá základními tezemi konstrukce mediální reality a mediálního obrazu, konceptem agenda setting a problematikou hudebního průmyslu. Tedy oblastmi, které se podílejí a ovlivňují marketingový a mediální svět a tvoří tak základní rámec teoretické konstrukce mediální reality. V praktické části je zkoumán konkrétní proces nastolování agend na příkladu tvorby mediálního obrazu českého hudebníka Tomáše Kluse v průběhu tří let. A to prostřednictvím marketingového a PR oddělení hudebního vydavatelství Sony Music Entertainment Czech Republic s.r.o. na zkoumaném vzorku vybraných tištěných médií - deníků MF DNES, Právo a Blesk. Cílem práce je vysledovat, jakým způsobem a do jaké míry marketingový diskurz ovlivňuje diskurz mediální a jaký je výsledný mediální obraz hudebníka.
|
| |
|
Interakce mediálního a marketingového diskurzu na příkladu mediálního obrazu hudebníka Tomáše Kluse
Nováková, Kristýna ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Diplomová práce Interakce mediálního a marketingového diskurzu na příkladu mediálního obrazu hudebníka Tomáše Kluse se zabývá vlivem korporátní agendy na agendu mediální. V teoretické rovině se práce zabývá základními tezemi konstrukce mediální reality a mediálního obrazu, konceptem agenda setting a problematikou hudebního průmyslu. Tedy oblastmi, které se podílejí a ovlivňují marketingový a mediální svět a tvoří tak základní rámec teoretické konstrukce mediální reality. V praktické části je zkoumán konkrétní proces nastolování agend na příkladu tvorby mediálního obrazu českého hudebníka Tomáše Kluse v průběhu tří let. A to prostřednictvím marketingového a PR oddělení hudebního vydavatelství Sony Music Entertainment Czech Republic s.r.o. na zkoumaném vzorku vybraných tištěných médií - deníků MF DNES, Právo a Blesk. Cílem práce je vysledovat, jakým způsobem a do jaké míry marketingový diskurz ovlivňuje diskurz mediální a jaký je výsledný mediální obraz hudebníka.
|
|
Dopad internetu na hudební průmysl ve vybraných zemích
Frídl, Adam ; Bolotov, Ilya (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem internetu na obchod s hudbou. Porovnává zhoršující se stav v České republice se situací v Německu, kde je trend opačný. Součástí této práce je i analýza dotazníkového šetření pro zjištění příčin pro tyto trendy, z čehož plynou i následná doporučení. Vypracován je rovněž rozbor současných internetových obchodů v ČR a predikace nejúspěšnějších z nich na tuzemském trhu včetně odůvodnění.
|
| |
|
Současná situace českých vydavatelství v alternativní a undergroundové hudbě
Kovalová, Terezie ; ŠTILEC, Jiří (vedoucí práce) ; BĚLOR, Roman (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou, zda je vůbec možné zpopularizovat nebo proslavit alternativní či undergroundový projekt. K analýze jsem si vybrala pět vydavatelství, Minority records, Starcastic, Polí5, Citysurfer a Quazidelict. Původně jsem do práce chtěla zahrnout také vydavatelství a happeningovou agenturu AM180 spolu s jejich festivalem Creepy Teepee, ale i přes opakovanou snahu se mi nepovedlo zkontaktovat její zakladatele. Po určitém průzkumu jsem došla ke zjištění, že si tato komunita nepřeje být nijak navenek prezentována a celkově se velmi brání jakékoliv propagaci v mainstreamových médiích.
Práce je zpracována netradiční formou, vzhledem k absolutnímu nedostatku informací o všech těchto vydavatelstvích jak v tištěných, tak v online médiích, jsem se rozhodla pro formu osobního rozhovoru. Proto bych zároveň omluvila i slangové vyjadřování aktérů rozhovorů. Dokresluje svět, o kterém je pojednáváno. Aby došlo ke konfrontaci názorů, pro všechny rozhovory jsem užila velmi podobnou sadu otázek, které se měnily pouze v závislosti na specializaci daného vydavatelství.
Klíčová slova: vydavatelství, alternativní hudba, undergroundová hudba, subkultury
|
| |
|
The marketing mix of a drum and bass record label company
Kolomijcová, Bianka ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Cílem této práce je vytvoření marketingového mixu alternativního hudebného vydavatelství, které vydává drum and bass. V teoretické části se věnuju znázornění situace na hudebním trhu, funkci a vnitřní organizace hudebních vydavatelstev. popisuju nástroje marketingového mixu typické pro hudebné vydavatelství ve všeobecnosti. V praktické části poukazuju na rozdíly ve vnímání komerční a alternativní hudby a charakterizuju specifika drum and bassové scény. Na základě těchto poznatků určuju cílovou skupinu, profil a vizi pro fiktivní začínající drum and bassové vydavatelství a vytvářím doporučení pro jeho marketingový mix.
|
|
Vydavatelská a obchodní činnost Supraphonu Music a.s.
Motlová, Barbora ; Turnerová, Lenka (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na postavení hudebního vydavatelství Supraphonu Music a.s. na českém hudebním trhu. Prostřednictvím rozboru realizačního procesu v organizaci, popisu vydavatelské činnosti v jednotlivých hudebních žánrech a rekapitulace obchodní činnosti se snaží nastínit možné zlepšení pozice firmy na trhu a odhalit možnosti dalšího vývoje. K celkovému zhodnocení je použita metoda SWOT.
|